Ende dieses Seitenbereichs.

Beginn des Seitenbereichs: Inhalt:

Betreuung wissenschaftlicher Arbeiten

Betreuung wissenschaftlicher Arbeiten

Dissertationen

  1. Cai, Shanshan. »The Postfeminist Dimension of Pearl S. Buck« (seit 2015).
  2. Georgi, Sonja. »Countering Cyberspace: Technology, Capitalism, and Urban Dystopia in the  Works of Alejandro Morales, Larissa Lai, and Nalo Hopkinson« (Univ. Siegen, Zweitbetreuer) (2008-2010).
  3. Hamscha, Susanne. »The Fiction of America: Performing the Cultural Imaginary in American Literature and Culture« (FU Berlin) (2008-2012).
  4. Iacobescu, Rafaela. »Female Choices of Self-Expression in Contemporary Latino/a Literature and Culture« (KFU Graz) (seit 2014).
  5. Kipourou, Ioanna. »Challenging Americannness: Borderland Mobility and Cultural Citizenship in Hispanic American Women's Narratives« (KFU Graz) (seit 2014).
  6. Klecok, Gabriele. »Joseph Pilates‘ Concept of ›Contrology‹ and the Culture of Agency« »Pilates’ Ensouled Bodies – Contrology, Agency, and Physical Fitness in the USA« (FU Berlin, KFU Graz) (seit 2012).
  7. Lahm, Sarah. »The Simulated City: The North American City as Pop Culture Palimpsest in Fiction, Film, and Television« (KFU Graz) (seit 2015).
  8. Meyer, Alexandra. »Reclaiming Age: Discourses of Decline and Women's Narratives of Resistance« (KFU Graz, Zweitbetreuer) (2014).
  9. Rader, Mario. »Creating New Worlds in the Shells of the Old: The ‘Anarchist Dispositif’ and the Poetics of Exodus in Contemporary U.S. Literature and Film« (KFU Graz) (seit 2014).
  10. Zlof Planisek, Jerneja. »Dysfunctional Families and the American Dream in Mid-20th Century American Drama« (KFU Graz) (seit 2014).

     

Magister- und Staatsexamensarbeiten mit Auszeichnung

  1. Joachim Baars, »Das Hörspiel in den USA zwischen 1930 und 1950: Zur Funktion und Ästhetik des seriellen Radio-Dramas« (FU Berlin) (2005).
  2. Simone Bachofner, »Hollywood Film and the Cultural Memory of the Civil War South: Gone with the Wind, Cold Mountain, and Others« (FU Berlin) (2006).
  3. Kristina Biskup, »(Dis)Continuities of Gender: Femininity in Buffy the Vampire Slayer« (FU Berlin) (2006).
  4. Alessandra Boller, »Power Relations, Identity, and the Non-Normative Body in Contemporary Irish Literature« (Univ. Siegen) (2011).
  5. Jessica Branke, »Language and Identity in Paul Auster’s City of Glass  and the Graphic Novel Adaptation by Paul Karasik and David Mazzucchelli« (Univ. Siegen) (2011).
  6. Nadia Colditz, »›Cavalese‹ und ›Oahu‹: Die transatlantischen und transpazifischen Beziehungen nach Ende des Kalten Krieges im Spiegel zweier Unfälle des US-Militärs« (FU Berlin) (2004).
  7. Christiane Debus,  »The Representation of Trauma: American 9/11 Fiction« (Univ. Siegen) (2011).
  8. Johanna Grünwald, »I Swore I Wouldn't Go Reality"- Authenticity and Humor in Comedic Mockumentaries on Television«. (KFU Graz) (2017).
  9. Birgit Haugg, »Die ›Krise der Männlichkeit‹ im Hollywood-Film der 1990er Jahre: American Beauty und Fight Club. Eine film- und kulturwissenschaftliche Analyse« (FU Berlin) (2008).
  10. Lasse Holler, »Triumph des Traumas: Die USA, ihre Kriege, ihre Helden. Der US-amerikanische Weltkrieg-II-Film, Vietnamfilm und Irakfilm« (FU Berlin) (2009).
  11. Sebastian Husnik, »Religion in U.S. American Slave Narratives« (RU Bochum) (2009).
  12. Katharina Inthal, »Stereotyping Blackness: The Representation of African Americans in Contemporary u.S. Media and Its Impact on Society« (KFU Graz) (2017).
  13. Birte Jeschke, »Globalisierung / Amerikanisierung / McDonaldisierung: Kulturelle Identitäten und Lebensstile in einer globalen Warenwelt« (FU Berlin) (2006).
  14. Friederike Kärcher, »The First Chronological Exhibition of American Art in 1872« (FU Berlin) (2005).
  15. Sabine Lamont, »The Real of an Illusion: Architecture and the Representation of Contemporaneity. Still Learning from Las Vegas« (FU Berlin) (2005).
  16. Ivonne Lienau, »Museumsmarketing und Ausstellungskonzeption am Beispiel des Jüdischen Museums Berlin und des United States Holocaust Memorial Museums in Washington, D.C.« (FU Berlin) (2005).
  17. Lena Oschewsky, »Dem Traum wieder Raum geben? Manifestationen amerikanischer Träume und Alpträume in der Stadt Los Angeles in den neueren Filmen von Wim Wenders« (FU Berlin) (2007).
  18. Susann Park, »Made in America: Das amerikanische Modesystem zwischen Uniformierung und Individualisierung« (FU Berlin) (2005).
  19. Robert Pitterle. »›Surviving the Sixties‹: Das Kino der apokalyptischen Subjektivität« (FU Berlin) (2005).
  20. Daniela Pöder, »Gated Communities: Symptom für einen Verfall der amerikanischen Gesellschaft? Eine kulturwissenschaftliche Betrachtung« (FU Berlin) (2005).
  21. Jie Rong, »Transnational Mulan: A Chinese Legend in U.S. Literature and Culture« (RU Bochum) (2009).
  22. Sara Stefanie Schade, »Discourses of Theatricality and Antitheatricality in 19th Century Popular Culture« (FU Berlin) (2005).
  23. Rebecca Schäfer, »The Fake Monster – Lady Gaga’s Hyper(Real) Performances: (De)Constructing Identity, Gender, and Whiteness« (Univ. Siegen) (2011).
  24. Sabine Schreiter, »Performativity and Postmodernity: Stardom, Body Cult and Ethnic Indeterminacy from the Glamorous Hollywood Star System to New Hollywood« (FU Berlin) (2005).
  25. Lina Tegtmeyer, »Moving Around the Urban Blank – Visual Exclusion and the Relation to the Real in Contemporary Picture Postcards of Urban America« (FU Berlin) (2009).
  26. Alexandra Unrein, »Asien in Hollywood – Hollywood in Asien: Transkulturalität in der Filmbranche in Hollywood, Japan und Hongkong« (FU Berlin) (2005).
  27. Jessica Weisenstein, »›Spectacles of Horror‹: Race und Gender in amerikanischen Werken der Gothic Fiction des 19. Jahrhunderts« (Univ. Siegen) (2011).

  B.A.-Arbeiten mit Auszeichnung

  1. Kristina Baier, »(Re-)Inventing Time: Theories of Time Travel and Their Fictionalizations« (Univ. Siegen) (2011).
  2. Melina Bangert, »The Construction of Exile in Ernest Hemingway's A Moveable Feast and The Sun Also Rises« (Univ. Siegen) (2007).
  3. Christiane Debus, »Jane Austen in Contemporary British Film and Television« (Univ. Siegen) (2008).
  4. Anja Sabine Di Paolo, »The Animated ›Other‹: Fantasy in Japanese and American Animation Film« (Univ. Siegen) (2010).
  5. Diana Fischer, »›Cobbler, Stick to Thy Last‹: Reviving Urban Neuroticism in Woody Allen’s Whatever Works (2009)« (Univ. Siegen) (2010).
  6. Alexandra Franckh, »›There Is No Place Like Home‹: Belonging and Alterity in Contemporary Arab-American Fiction« (Univ. Siegen) (2010).
  7. Teresa Ginsberg, »The Invention of Otherness: Ethnicity, Transparency and Class in the Female Bildungsroman« (Univ. Siegen) (2011).
  8. Dennis Kogel, »Ideology and Masculinity in the Contemporary ›Superhero‹ Film Genre« (Univ. Siegen) (2010).
  9. Mijo Lee, »Die verpasste Liebe in ausgewählten Filmen von Wong Kar-Wai« (Univ. Siegen) (2008).
  10. Gloria Metz, »›Trying Out,‹ ›Trying On‹: Identity, Queerness, and Consumerism in Sex and the City« (RU Bochum) (2010).
  11. Florian Nölting, »Randa Jarrar’s A Map of Home: Transculturality and Coming of Age in an Arab-American Bildungsroman« (Univ. Siegen) (2010).
  12. Laura Otto, »Vampire Fiction Today – Between Citizen and Alien Other« (RU Bochum) (2009).
  13. Tanja Reiffenrath, »At Borders and Crossroads: Conceptualizing the New Mestiza in Chicana Literature« (Univ. Siegen) (2007/08).
  14. Nadine Rousseau, »Reisesehnsüchte: Die Suche nach Identität und die Einverleibung des Anderen« (Univ. Siegen) (2006).
  15. Iris Schäfer, »Female Spaces in Mainstream Gaming« (Univ. Siegen) (2010).
  16. Julia Schüren, »Dystopian Cities: Multiethnicity as a New Primal Fear in Crash (2004) and Babel (2006)« (Univ. Siegen) (2007).
  17. Benjamin Ryan Ulonska, »Meta-Genre SciFi Horror: Literaturverfilmungen zwischen Gesellschaftskritik und Propaganda« (Univ. Siegen) (2010).
  18. Svena von Itter, »Difficult Encounters – Tomson Highway’s Kiss of the Fur Queen and the Stakes of Transculturation« (Univ. Siegen) (2011).
Univ.-Prof. Mag. Dr.

Stefan L. Brandt

M.A.

Institut für Amerikanistik
Attemsgasse 25/III, 8010 Graz

Telefon:+43 (0)316 380 - 2466
Fax:+43 (0)316 380 - 9768

Ende dieses Seitenbereichs.

Beginn des Seitenbereichs: Zusatzinformationen:


Ende dieses Seitenbereichs.