Betreuung von Dissertationen und Diplomarbeiten

Dissertationen

2002:
DI Jochen Gassner (TUG-Maschinenbau), The Sustainable Economy Indices. Measuring the Sustainability of National and Subnational Economic Systems, Technical University of Graz, April 2002 (Zweitbetreuung)

2003:
Mag. Barbara Buchner (FEEM, Venice), Incentives in the Transition to Sustainable Structures: The Case of Climate Change Control, University of Graz, Mai 2003 (Zweitbetreuung))

Mag. Birgit Friedl (Univ of Klagenfurt), Dynamic Management of Natural Resources in an Overlapping Generations Framework, University of Graz, Oktober 2003 (Zweitbetreuung)

2004:
Mag. Ines Omann (ÖAW), Multicriteria Decision Aid as an Approach for Sustainable Development Analysis and Implementation, University of Graz, January 2004 (Erstbetreuung)

Mag. Klaus Weikhard, Jüngste Konvergenzentwicklungen im Europa der Regionen. Eine Empirische Analyse über den Wohlstand der Regionen, Universität Graz, Jänner 2004 (Erstbetreuung)

Mag. Ulrike Sandner, Sustainable Water Management. Privatisierung der Wasserwirtschaft aus dem Blickwinkel der Nachhaltigkeit, Universität Graz, Jänner 2004 (Zweitbetreuung)

2005:
Mag. Elisabeth Hirschbichler, Knowledge Transfer in Cross-border Co-operations. Theoretical concepts and empirical approximations. Dezember 2005 (Zweitbetreuung)

2010:
Mag. Bodo Fink, Alternative Ertragsmodelle in der digitalen Ökonomie (Zweitbetreuung)

Dipl.Kfm Dominika Kalinowska (Dissertation an TU Berlin), Road Pricing Passenger travel demand modelling and integrated policy assessment within a computable general equilibrium framework

2011:
Mag. Daniel Steiner, Domestic Offset Projects in Austria – Possibilities for their implementation and resulting economic impacts

Mag. Olivia Koland, Urban Sprawl and Policy responses: A General Equilibrium Analysis of Residential Choice in a New Economic Geography Framework

2013:
Mag. Veronika Kulmer, Policy Analysis in a Computable General Equilibrium Framework: Case Studies on Transport and Trade Policy

2014:

Mag. Andrea Damm, Weather and climate riks in a socioeconomic perspective: Analyzing implications for ski tourism and natural hazards

Mag. Christian Lininger, Consumption-Basd Approaches in International Climate Policy

2015:

Mag. Thomas Schinko, An economic assessment of future climatepolicy in a globalized economy

2016:

Mag. Gabriel Bachner, A Macroeconomic Assessment of Climate Change Impacts and Adaptation in a Computational General Equilibirum Framework

Diplom- und Masterarbeiten 2000 -2014