Beginn des Seitenbereichs:
Seitenbereiche:

  • Zum Inhalt (Zugriffstaste 1)
  • Zur Positionsanzeige (Zugriffstaste 2)
  • Zur Hauptnavigation (Zugriffstaste 3)
  • Zur Unternavigation (Zugriffstaste 4)
  • Zu den Zusatzinformationen (Zugriffstaste 5)
  • Zu den Seiteneinstellungen (Benutzer/Sprache) (Zugriffstaste 8)
  • Zur Suche (Zugriffstaste 9)

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Seiteneinstellungen:

Deutsch de
English en
Suche
Anmelden

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Suche:

Suche nach Details rund um die Uni Graz
Schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche


Suchen

Beginn des Seitenbereichs:
Hauptnavigation:

Seitennavigation:

  • Studium
  • Lehren

    Lehren
    • Lehrende
    • Services
    • Kooperationen
  • Forschen

    Forschen
    • Forschung
    • Organisation
    • Kooperation
  • Mitarbeiten

    Mitarbeiten
    • MitarbeiterInnen
    • Services
    • Interessierte
  • Die Universität

    Die Universität
    • Die Universität Graz
    • Interdisziplinäres
    • Interessierte
Menüband schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Sie befinden sich hier:

Persönliche Homepage Hockemeyer, Cord, Oberrat Dipl.-Inf. Publikationen Konferenzbeiträge und Buchkapitel
  • Forschung und Entwicklung
  • Erasmus+ Projekte
  • Publikationen
  • Lehrveranstaltung
  • Verwaltung
  • Übersicht

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Unternavigation:

  • Forschung und Entwicklung
  • Erasmus+ Projekte
  • Publikationen
  • Lehrveranstaltung
  • Verwaltung
  • Übersicht

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Konferenzbeiträge und Buchkapitel

  • Heller, Jürgen; Augustin, Thomas; Hockemeyer, Cord; Stefanutti, Luca; Albert, Dietrich
    Recent Developments in Competence-based Knowledge Space Theory.
    In: J.-C. Falmagne, D. Albert, C. Doble, D. Eppstein, & X. Hu (Hg.): Knowledge Spaces: Application in Education. Berlin. Springer. 2013. 243 - 286.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Ünlü, Ali; Schrepp, Martin; Heller, Jürgen; Hockemeyer, Cord; Wesiak, Gudrun; Albert, Dietrich
    Recent Developments in Performance-based Knowledge Space Theory.
    In: J.-C. Falmagne, D. Albert, C. Doble, D. Eppstein, & X. Hu (Hg.): Knowledge Spaces: Application in Education. Berlin. Springer. 2013. 147 - 192.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Albert, Dietrich; Hockemeyer, Cord; Kickmeier-Rust, Michael; Nussbaumer, Alexander; Steiner, Christina-Maria
    E-Learning Based on Metadata, Ontologies and Competence-Based Knowledge Space Theory.
    In: Lukose, D., Ahmad, A. R. & Suliman, A. (Hg.): Knowledge Technology. Berlin. Springer. 2012. 24 - 36. doi:10.1007/978-3-642-32826-8_3
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Cao, Yiwei; Hannemann, Anna; Manjón, Baltásar Fernandez; Göbel, Stefan; Hockemeyer, Cord; Stefanakis, Emmanuel (Hg.)
    STEG'09 - Storytelling and Educational Games. Aachen, Germany. CEUR-WS. 2009.
    Forschung: Herausgabe eines Sammelwerkes/Buches > Kongressschrift/Tagungsband
  • Zhang, Dajie; Albert, Dietrich; Hockemeyer, Cord; Breen, D.; Kulcsar, Z.; Shorten, G.; Aboulafia, A.; Lövquist, E.
    Developing competence assessment procedure for spinal anaesthesia.
    In: Seppo Puuron, Mykola Pechenizkiy, Alexey Tsymbal, Dah-Jye Lee (Hg.): Proceedings of the 21st IEEE International Symposium on Computer-Based Medical Systems. Institute of Electrical and Electronics Engineers ( IEEE ). 2008. 397 - 402.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Kickmeier-Rust, Michael; Hockemeyer, Cord; Albert, Dietrich; Augustin, Thomas
    Micro Adaptive, Non-invasive Knowledge Assessment in Educational Games.
    In: M. Eisenberg, Kinshuk, M. Chang, & R. McGreal (Hg.): Proceedings of the second IEEE International Conference on Digital Game and Intelligent Toy Enhanced Learning. . Institute of Electrical and Electronics Engineers ( IEEE ). 2008. 135 - 137. doi:10.1109/DIGITEL.2008.10
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Heller, Jürgen; Levene, Mark; Keenoy, Kevin; Hockemeyer, Cord; Albert, Dietrich
    Cognitive Aspects of Trails: A Stochastic Model Linking Navigation Behaviour to the Learner's Cognitive State.
    In: J. Schoonenboom, M. Levene, J. Heller, K. Keenoy, & M. Turcsányi-Szabó (Hg.): Trails in Education: Technologies that Support Navigational Learning. Rotterdam / Taipei. Sense Publishers. 2007. 119 - 146.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Nussbaumer, Alexander; Gütl, Christian; Hockemeyer, Cord
    A Generic Solution Approach for Integrating Adaptivity into Web-based E-Learning Platforms.
    In: A. Y. Al-Zoubi (Hg.): Proceedings of the International Conference on Interactive Mobile and Computer Aided Learning (IMCL 2007). 2007. 9 S.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Albert, Dietrich; Hockemeyer, Cord; Kickmeier-Rust, Michael; Peirce, N.; Conlan, O.
    Microadaptivity within complex learning situations –- a personalized approach based on competence structures and problem spaces.
    In: B. Chang, A. Kashihara, J. Kay, J. Lee,T. Matsui, R. Okamoto, D. Suthers, & F.Y. Yu. (Hg.): ICCE 2007 Supplementary proceedings. IOS Press. 2007. 8 S.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Albert, Dietrich; Hockemeyer, Cord; Marte, Birgit; Steiner, Christina-Maria
    Cognitive Structural Modelling of Skills for Technology-Enhanced Learning.
    In: J. Spector, D. Sampson, T. Okamoto, Kinshuk, S. Cerri, M. Ueono & A. Kashihara (Hg.): Proceedings of the 7th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT). Niigata, Japan. IEEE Computer Society. 2007. 322 - 324.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Kickmeier-Rust, Michael; Albert, Dietrich; Hockemeyer, Cord; Augustin, Thomas
    Not breaking the narrative: Individualized Competence Assessment in Educational Games.
    In: Mark Stansfield, Thomas Connolly (Hg.): Proceedings of the European Conference on Games-based Learning (ECGBL), October 25-26, 2007, Paisley, Scotland. Academic Conferences International. 2007. 161 - 169.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Albert, Dietrich; Hockemeyer, Cord; Kulcsar, Zsuzsanna; Shorten, George
    Competence Assessment for Spinal Anaesthesia.
    In: Holzinger, Andreas (Hg.): HCI and Usability for Medicine and Health Care: Third Symposium of the Workgroup Human-Computer Interaction and Usability Engineering of the Austrian Computer Society, USAB 2007 Graz, Austria, November, 22, 2007. Proceedings. Berlin, Heidelberg, Germany. Springer Berlin Heidelberg. 2007. 165-170. doi:10.1007/978-3-540-76805-0_14
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Albert, Dietrich; Hockemeyer, Cord; Mori, Toshiaki
    Memory, knowledge, and e-learning.
    In: L. G. Nilsson & N. Ohta (Eds.) (Hg.): Memory and Society: Psychological Perspectives. Hove. Psychology Press. 2006. 87 - 109.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Stefanutti, Luca; Albert, Dietrich; Hockemeyer, Cord
    Derivation of Knowledge Structures for Distributed Learning Objects.
    In: P. Ritrovato, C. Allison, S. A. Cerri, T. Dimitrakos, M. Gaeta & S. Salerno (Hg.): Towards the Learning Grid: Advances in Human Learning Services. IOS Press. 2005. 105 - 112.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Stefanutti, Luca; Albert, Dietrich; Hockemeyer, Cord
    Structuring and Merging Distributed Content.
    In: P. Ritrovato, C. Allison, S. A. Cerri, T. Dimitrakos, M. Gaeta & S. Salerno (Hg.): Towards the Learning Grid: Advances in Human Learning Services. IOS Press. 2005. 113 - 118.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Heller, Jürgen; Marte, Birgit; Hockemeyer, Cord; Albert, Dietrich
    Competence-based knowledge structures for personalised learning: Distributed Resources and Virtual Experiments.
    In: G. Albano, P. Ritrovato & S. Salerno (Eds.) (Hg.): Proceedings of the 1st ELeGI Conference. Vico Equense. 2005.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Heller, Jürgen; Hockemeyer, Cord; Albert, Dietrich
    Applying Competence Structures for Peer Tutor Recommendations in CSCL Environments.
    In: Kinshuk, C. Looi, E. Sutinen, D. Sampson, I. Aedo, L. Uden & E. Kähkönen (Eds.) (Hg.): The 4th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies. Los Alamitos. IEEE Computer Society. 2004. 1050 - 1051.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Hockemeyer, Cord; Albert, Dietrich; Stefanutti, Luca; Conlan, Owen
    Adaptive Knowledge Services Based on Grid Architecture.
    In: L. Aroyo & C. Tasso (Hg.): AH2004: Workshop Proceedings, Part II (Vol. 04-19). 2004. 491 - 498.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Hockemeyer, Cord
    Competence Based Adaptive E-learning in Adaptive Domains.
    In: . (Hg.): Proceedings of The Joint Workshop of Cognition and Learning Through Media-Communication for Advanced e-Learning. 2003. 79 - 82.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Hockemeyer, Cord; Albert, Dietrich
    Adaptive eLearning and the Learning Grid.
    In: P. Ritrovato, S. Salerno & M. Gaeta (Hg.): Proceedings of the 1st LeGE-WG International Workshop on Educational Models for GRID Based Services. Wiltshire, UK. British Computer Society. 2002. .
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Albert, Dietrich; Hockemeyer, Cord
    Applying Demand Analysis of a Set of Test Problems for Developing Adaptive Courses.
    In: (Hg.): International Conference on Computers in Education, 2002. Proceedings. Washington, DC, USA . IEEE Computer Society . 2002. 69-70. doi:10.1109/CIE.2002.1185866
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Conlan, Owen; Hockemeyer, Cord; Wade, Vincent; Albert, Dietrich; Gargan, Mark
    An Architecture for Integrating Adaptive Hypermedia Services with Open Learning Environments.
    In: Barker, Philip; Rebelsky, Samuel (Hg.): Proceedings of EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology 2002. Denver, Colorado, USA. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). 2002. 344-350.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Conlan, Owen; Hockemeyer, Cord; Lefrere, Paul; Wade, Vincent; Albert, Dietrich
    Extending Educational metadata Schemas to Describe Adaptive Learning Resources.
    In: . (Hg.): . 2001.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Albert, Dietrich; Hockemeyer, Cord
    State of the art in adaptive learning techniques.
    In: . (Hg.): . 2001. 24 - 40.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Anderer Beitragstyp
  • Albert, Dietrich; Hockemeyer, Cord; Conlan, Owen; Wade, Vincent
    Reusing Adaptive Learning Resources.
    In: Lee,C. H. et al. (Hg.): Proceedings of the Ninth International Conference on Computers in Education ICCE/SchoolNet 2001. . . 2001. 205-210.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • 1
  • 2

Beginn des Seitenbereichs:
Zusatzinformationen:

Universität Graz
Universitätsplatz 3
8010 Graz
  • Anfahrt und Kontakt
  • Pressestelle
  • Moodle
  • UNIGRAZonline
  • Impressum
  • Datenschutzerklärung
  • Cookie-Einstellungen
  • Barrierefreiheitserklärung
Wetterstation
Uni Graz

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche