Beginn des Seitenbereichs:
Seitenbereiche:

  • Zum Inhalt (Zugriffstaste 1)
  • Zur Positionsanzeige (Zugriffstaste 2)
  • Zur Hauptnavigation (Zugriffstaste 3)
  • Zur Unternavigation (Zugriffstaste 4)
  • Zu den Zusatzinformationen (Zugriffstaste 5)
  • Zu den Seiteneinstellungen (Benutzer/Sprache) (Zugriffstaste 8)
  • Zur Suche (Zugriffstaste 9)

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Seiteneinstellungen:

Deutsch de
Suche
Anmelden

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Suche:

Suche nach Details rund um die Uni Graz
Schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche


Suchen

Beginn des Seitenbereichs:
Hauptnavigation:

Seitennavigation:

  • Studium
  • Lehren

    Lehren
    • Lehrende
    • Services
    • Kooperationen
  • Forschen

    Forschen
    • Forschung
    • Organisation
    • Kooperation
  • Mitarbeiten

    Mitarbeiten
    • MitarbeiterInnen
    • Services
    • Interessierte
  • Die Universität

    Die Universität
    • Die Universität Graz
    • Interdisziplinäres
    • Interessierte
Menüband schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Sie befinden sich hier:

Persönliche Homepage Parncutt, Richard, Univ.-Prof.i.R. Dr.phil. Beiträge in Sammelwerken
  • Übersicht
  • Zeitschriftenartikel
  • Bücher
  • Beiträge in Sammelwerken
  • Andere Publikationen
  • Multi-hub conference format

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Unternavigation:

  • Übersicht
  • Zeitschriftenartikel
  • Bücher
  • Beiträge in Sammelwerken
  • Andere Publikationen
  • Multi-hub conference format

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beiträge in Sammelwerken

  • Parncutt, Richard; Painsi, Margit
    Children's spontaneous aural recognition of tonal structures.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 2005.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard
    Enrichment of music theory pedagogy by computer-based repertoire analysis and perceptual-cognitive theory.
    In: J. W. Davidson & H. Eiholzer (Hg.): The music practitioner: Research for the music performer, teacher and listener. London, England. Ashgate. 2004. 101 - 116.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard
    Aims and ethos of CIM04.
    In: R. Parncutt, A. Kessler, & F. Zimmer (Hg.): Conference on Interdisciplinary Musicology: Abstracts. 2004.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Anderer Beitragstyp
  • Parncutt, Richard
    Prenatal biological correlates of emotion and the origins of music.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 2004.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard; Ferguson, S.
    Computer-assisted composition with algorithmic implementation of pitch-perceptual theory.
    In: Richard Parncutt et al. (Hg.): CIM04: First Conference on Interdisciplinary Musicology, Abstracts. 2004.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard; Traube, C.
    Music-psychological interdisciplinarity at the conference on interdisciplinary musicology.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 2004.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Lassnig-Walder, J.; Parncutt, Richard
    Theorie und Praxis der Kreativität einer Didaktik der Improvisation im Instrumentalunterricht.
    In: xxx (Hg.): Abstract book and program. 2004.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Ferguson, S.; Parncutt, Richard
    Composing ´In the Flesh´: Perceptually-informed harmonic syntax.
    In: . (Hg.): Proceedings of Sound and Music Computing - SMA04, Paris/France, 20-22 Oktober 2004. 2004.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Painsi, Margit; Parncutt, Richard
    Children´s, teachers´ and parents´ attributions of children´s musical success and failure.
    In: D. Lipscomb, R. Ashley, R. O. Gjerdingen & P. Webster (Hg.): Proceedings of the 8th International Conference on Music Perception and Cognition. Evanston, Illinois, 3-7 August '04. Adelaide. Causal Productions. 2004. 344 - 348.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard
    Accents and expression in piano performance.
    In: K. W. Niemöller (Hg.): Perspektiven und Methoden einer Systemischen Musikwissenschaft - Festschrift Fricke. Frankfurt/Main, Germany. Peter Lang. 2003. 163 - 185.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Goebl, Werner; Parncutt, Richard
    Asynchrony versus intensity as cues for melody perception in chords and real music.
    In: R. Kopiez, A. C. Lehmann, I. Wolther, & C. Wolf (Hg.): Proceedings of the 5th Triennial Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music (Hannover, Germany, 8-13 September 2003). Hannover. 2003. 376 - 380.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard
    Immanent durational accent in musical rhythm.
    In: R. Kopiez, A. C. Lehmann, I. Wolther & C. Wolf (Hg.): Proceedings of the 5th Triennial Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music (Hannover, Germany, 8-13 September '03). Hannover. Institute for Research in Music Education. 2003. 339 - 343.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Kessler, Annekatrin; Parncutt, Richard
    Musical structure, listener orientation, and time perception.
    In: R. Kopiez, A. C. Lehmann, I. Wolther & C. Wolf (Hg.): Proceedings of the 5th Triennial Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music (Hannover, Germany, 8-13 September '03). Hannover. Institute for Research in Music Education. 2003. 344 - 348.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard; Troup, Malcolm
    Piano.
    In: R. Parncutt & G. E. McPherson (Hg.): Science and psychology of music performance: Creative strategies for teaching and learning. New York. Oxford University Press. 2002. 285 - 302.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Goebl, Werner; Parncutt, Richard
    The influence of relative intensity on the perception of onset asynchronies.
    In: C. Stevens, D. Burnham, G. McPherson, E. Schubert, & J. Renwick (Hg.): Proceedings of the 7th International Conference on Music Perception and Cognition (Sydey, Australia, 2002). Adelaide. Causal Productions. 2002. 613 - 616.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard
    Interdisciplinary balance, international collaboration, and the future of (German) (historical) musicology.
    In: A. Edler und S. Meine (Hg.): Musik, Wissenschaft und Ihre Vermittlung: Bericht zur Jahrestagung der Gesellschaft für Musikforschung (Hannover, Germany, '01). Augsburg. Wissner. 2002. 42 - 51.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard; Pascall, Robert
    Middle-out analysis and its psychological basis.
    In: C. Stevens et al. (Hg.): Proceedings of the 7th International Conference on Music Perception & Cognition (Sydney, Australia, '02). Adelaide. Causal Productions. 2002.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard; Drake, Carolyn
    Psychology: Rhythm.
    In: S. Sadie (Hg.): New Grove Dictionary of Music and Musicians. 2001. 20.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Lexikonartikel
  • Parncutt, Richard; Levitin, Daniel J.
    Absolute pitch.
    In: S. Sadie (Hg.): New Grove Dictionary of Music and Musicians. London, England. MacMillan. 2001. 37 - 39.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Lexikonartikel
  • Parncutt, Richard
    Key profiles as pitch salience profiles of final triads in Renaissance music.
    In: xxx (Hg.): Abstract book and program. 2001.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Goebl, Werner; Parncutt, Richard
    Perception of onset asynchronies: Acoustic piano versus synthesized complex versus pure tones.
    In: . (Hg.): Proceedings of the Society for Music Perception and Cognition (SMPC, Kingston/Ontario, August 9-11). Kingston/Ontario. 2001. 21 - 22.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard
    Critical comparison of acoustical and perceptual theories of the origin of musical scales.
    In: Bonsi, D., Gonzalez, D., & Stanzial, D. (Hg.): Proceedings of the International Symposium of Musical Acoustics (Perugia, Italy, '01). Venice. Fondazione Scuola di San Giorgio. 2001.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard; Holming, P.G.S.
    Is scientific research on piano performance useful for pianists?
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 2000.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard; Hufsteiner, T.
    Effect of temporal context on pitch salience in musical chords.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 2000.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard; Eberlein, R.
    Perceptual versus historical origins of musical materials.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 2000.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • ...
  • 3
  • 4
  • 5
  • ...

Beginn des Seitenbereichs:
Zusatzinformationen:

Universität Graz
Universitätsplatz 3
8010 Graz
  • Anfahrt und Kontakt
  • Kommunikation und Öffentlichkeitsarbeit
  • Moodle
  • UNIGRAZonline
  • Impressum
  • Datenschutzerklärung
  • Cookie-Einstellungen
  • Barrierefreiheitserklärung
Wetterstation
Uni Graz

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche