-
Parncutt, Richard; Painsi, Margit
Children's spontaneous aural recognition of tonal structures..
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 2005. .
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
Enrichment of music theory pedagogy by computer-based repertoire analysis and perceptual-cognitive theory..
In: J. W. Davidson & H. Eiholzer (Hg.): The music practitioner: Research for the music performer, teacher and listener. London, England. Ashgate. 2004. 101 - 116..
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
-
Parncutt, Richard
Aims and ethos of CIM04..
In: R. Parncutt, A. Kessler, & F. Zimmer (Hg.): Conference on Interdisciplinary Musicology: Abstracts. 2004. .
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Anderer Beitragstyp
-
Parncutt, Richard
Prenatal biological correlates of emotion and the origins of music..
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 2004. .
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard; Ferguson, S.
Computer-assisted composition with algorithmic implementation of pitch-perceptual theory..
In: Richard Parncutt et al. (Hg.): CIM04: First Conference on Interdisciplinary Musicology, Abstracts. 2004. .
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard; Traube, C.
Music-psychological interdisciplinarity at the conference on interdisciplinary musicology..
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 2004. .
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Lassnig-Walder, J.; Parncutt, Richard
Theorie und Praxis der Kreativität einer Didaktik der Improvisation im Instrumentalunterricht..
In: xxx (Hg.): Abstract book and program. 2004. .
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Ferguson, S.; Parncutt, Richard
Composing ´In the Flesh´: Perceptually-informed harmonic syntax..
In: . (Hg.): Proceedings of Sound and Music Computing - SMA04, Paris/France, 20-22 Oktober 2004. 2004. .
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Painsi, Margit; Parncutt, Richard
Children´s, teachers´ and parents´ attributions of children´s musical success and failure..
In: D. Lipscomb, R. Ashley, R. O. Gjerdingen & P. Webster (Hg.): Proceedings of the 8th International Conference on Music Perception and Cognition. Evanston, Illinois, 3-7 August '04. Adelaide. Causal Productions. 2004. 344 - 348..
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Accents and expression in piano performance..
In: K. W. Niemöller (Hg.): Perspektiven und Methoden einer Systemischen Musikwissenschaft - Festschrift Fricke. Frankfurt/Main, Germany. Peter Lang. 2003. 163 - 185..
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
-
Goebl, Werner; Parncutt, Richard
Asynchrony versus intensity as cues for melody perception in chords and real music..
In: R. Kopiez, A. C. Lehmann, I. Wolther, & C. Wolf (Hg.): Proceedings of the 5th Triennial Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music (Hannover, Germany, 8-13 September 2003). Hannover. 2003. 376 - 380..
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Immanent durational accent in musical rhythm..
In: R. Kopiez, A. C. Lehmann, I. Wolther & C. Wolf (Hg.): Proceedings of the 5th Triennial Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music (Hannover, Germany, 8-13 September '03). Hannover. Institute for Research in Music Education. 2003. 339 - 343..
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Kessler, Annekatrin; Parncutt, Richard
Musical structure, listener orientation, and time perception..
In: R. Kopiez, A. C. Lehmann, I. Wolther & C. Wolf (Hg.): Proceedings of the 5th Triennial Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music (Hannover, Germany, 8-13 September '03). Hannover. Institute for Research in Music Education. 2003. 344 - 348..
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard; Troup, Malcolm
Piano..
In: R. Parncutt & G. E. McPherson (Hg.): Science and psychology of music performance: Creative strategies for teaching and learning. New York. Oxford University Press. 2002. 285 - 302..
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
-
Goebl, Werner; Parncutt, Richard
The influence of relative intensity on the perception of onset asynchronies..
In: C. Stevens, D. Burnham, G. McPherson, E. Schubert, & J. Renwick (Hg.): Proceedings of the 7th International Conference on Music Perception and Cognition (Sydey, Australia, 2002). Adelaide. Causal Productions. 2002. 613 - 616..
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Interdisciplinary balance, international collaboration, and the future of (German) (historical) musicology..
In: A. Edler und S. Meine (Hg.): Musik, Wissenschaft und Ihre Vermittlung: Bericht zur Jahrestagung der Gesellschaft für Musikforschung (Hannover, Germany, '01). Augsburg. Wissner. 2002. 42 - 51..
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard; Pascall, Robert
Middle-out analysis and its psychological basis..
In: C. Stevens et al. (Hg.): Proceedings of the 7th International Conference on Music Perception & Cognition (Sydney, Australia, '02). Adelaide. Causal Productions. 2002. .
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard; Drake, Carolyn
Psychology: Rhythm..
In: S. Sadie (Hg.): New Grove Dictionary of Music and Musicians. 2001. 20..
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Lexikonartikel
-
Parncutt, Richard; Levitin, Daniel J.
Absolute pitch..
In: S. Sadie (Hg.): New Grove Dictionary of Music and Musicians. London, England. MacMillan. 2001. 37 - 39..
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Lexikonartikel
-
Parncutt, Richard
Key profiles as pitch salience profiles of final triads in Renaissance music..
In: xxx (Hg.): Abstract book and program. 2001. .
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Goebl, Werner; Parncutt, Richard
Perception of onset asynchronies: Acoustic piano versus synthesized complex versus pure tones..
In: . (Hg.): Proceedings of the Society for Music Perception and Cognition (SMPC, Kingston/Ontario, August 9-11). Kingston/Ontario. 2001. 21 - 22..
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Critical comparison of acoustical and perceptual theories of the origin of musical scales..
In: Bonsi, D., Gonzalez, D., & Stanzial, D. (Hg.): Proceedings of the International Symposium of Musical Acoustics (Perugia, Italy, '01). Venice. Fondazione Scuola di San Giorgio. 2001. .
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard; Holming, P.G.S.
Is scientific research on piano performance useful for pianists?.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 2000. .
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard; Hufsteiner, T.
Effect of temporal context on pitch salience in musical chords..
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 2000. .
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard; Eberlein, R.
Perceptual versus historical origins of musical materials..
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 2000. .
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
Beginn des Seitenbereichs:
Zusatzinformationen:
Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche
Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche