-
Parncutt, Richard
Asymmetrien bei Ähnlichkeitsbeurteilungen von aufeinanderfolgenden Tönen und Akkorden (Asymmetries in similarity ratings of successive tones and chords).
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1995.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Sloboda, J.A.; Parncutt, Richard
Fingering strategies in pianists: Some preliminary findings.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1995.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
Wechselwirkungen zwischen Schallereignissen (Interactions between sound events).
In: . (Hg.): . 1994.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
-
Parncutt, Richard
A real-time model of pulse salience.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1994.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
A scenario for the genesis of music.
In: I. Deliège (Hg.): Proceedings of the International Conference on Music Perception and Cognition (Liège, Belgium, 1994). Liège. Centre de Recherches et de Formation Musicales de Wallonie. 1994. 93 - 94.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
CAI (computer-assisted instruction) for harmony and ear training using octave-complex (Shepard) tones, pitch-class sets, and perceptual theory.
In: D. C. Sebald (Hg.): Technological Directions in Music Education. 1994. 102 - 108.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Terriah, S.; Vantomme, J.; Stammen, D.; Fujinaga, I.; Parncutt, Richard
Applying music composition software (Max) in the design and implementation of experiments in music perception and cognition.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1994.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
A perceptual-historical model of chord prevalence and key profiles in tonal-harmonic music.
In: I. Deliège (Hg.): Proceedings of the International Conference on Music Perception and Cognition (Liège, Belgium, 1994). Liège. 1994. 231 - 232.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Categorical perception of short rhythmic events.
In: A. Friberg et al. (Hg.): Proceedings of the Stockholm Music Acoustics Conference (Stockholm, Sweden, 1994). Stockholm. 1994. 47 - 52.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Stammen, D. R.; Pennycook, B.; Parncutt, Richard
A revision of Parncutt’s psychoacoustical model of the root of a musical chord.
In: I. Deliège (Hg.): Proceedings of the International Conference on Music Perception and Cognition (Liège, Belgium, 1994). 1994. 357 - 358.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Perceptual modeling of finality of harmonic cadences.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1994.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
What motivates music notation research?
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1994.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
A model of beat induction accounting for perceptual ambiguity by continuously variable parameters.
In: W. Siegel (Hg.): Proceedings of the International Computer Music Conference (Århus, Denmark, 1994). San Francisco. International Computer Music Association. 1994.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Prenatal experience and the origins of music.
In: . (Hg.): . 1993.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
-
Parncutt, Richard; Bigand, E.
The role of pitch salience and tonal hierarchies in the perception of tension in short chord sequences.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1993.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
Prenatal audition and the origins of music.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1993.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
Notated pitches, perceived pitches, and harmonic theory.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1993.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
Template-matching models of musical pitch and rhythm perception.
In: J. Laaksamo & J. Louhivuori (Hg.): Proceedings of the International Conference on Cognitive Musicology, (Jyväskylä, Finland, 1993). Jyväskylä.. Department of Psychology. 1993. 1 - 19.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Pulse salience in musical rhythms.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1992.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
Skizze einer psychoakustisch begründeten Harmonielehre (Sketch of a psychoacoustically based theory of harmony).
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1992.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard; Cohen, A. J.
Recognition of serial patterns in microtonal scales.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1992.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard; Huron, D.
An improved method for key tracking.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1992.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
A psychoacoustical model of tonal composition.
In: B. Pennycook (Hg.): Proceedings of the International Computer Music Conference (Montréal, Québec, 1991). Ssan Francisco. International Computer Music Association. 1991. 210 - 213.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Pitch properties of chords of complex tones.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1990.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Thompson, W.F.; Parncutt, Richard
Using a memory-fade model to track the movement of musical keys.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1988.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
Beginn des Seitenbereichs:
Zusatzinformationen:
Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche
Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche