Beginn des Seitenbereichs:
Seitenbereiche:

  • Zum Inhalt (Zugriffstaste 1)
  • Zur Positionsanzeige (Zugriffstaste 2)
  • Zur Hauptnavigation (Zugriffstaste 3)
  • Zur Unternavigation (Zugriffstaste 4)
  • Zu den Zusatzinformationen (Zugriffstaste 5)
  • Zu den Seiteneinstellungen (Benutzer/Sprache) (Zugriffstaste 8)
  • Zur Suche (Zugriffstaste 9)

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Seiteneinstellungen:

Deutsch de
Suche
Anmelden

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Suche:

Suche nach Details rund um die Uni Graz
Schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche


Suchen

Beginn des Seitenbereichs:
Hauptnavigation:

Seitennavigation:

  • Studium
  • Lehren

    Lehren
    • Lehrende
    • Services
    • Kooperationen
  • Forschen

    Forschen
    • Forschung
    • Organisation
    • Kooperation
  • Mitarbeiten

    Mitarbeiten
    • MitarbeiterInnen
    • Services
    • Interessierte
  • Die Universität

    Die Universität
    • Die Universität Graz
    • Interdisziplinäres
    • Interessierte
Menüband schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Sie befinden sich hier:

Persönliche Homepage Parncutt, Richard, Univ.-Prof.i.R. Dr.phil. Beiträge in Sammelwerken
  • Übersicht
  • Zeitschriftenartikel
  • Bücher
  • Beiträge in Sammelwerken
  • Andere Publikationen
  • Multi-hub conference format

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Unternavigation:

  • Übersicht
  • Zeitschriftenartikel
  • Bücher
  • Beiträge in Sammelwerken
  • Andere Publikationen
  • Multi-hub conference format

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beiträge in Sammelwerken

  • Parncutt, Richard
    Implications for mainstream musicology of recent research in music cognition.
    In: D. Greer (Hg.): Musicology and sister disciplines: Proceedings of the 16th International Congress of the International Musicological Society (London, England, '97). New York. Oxford University Press. 2000. 538 - 541.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard
    Systematic evaluation of the psychological effectiveness of non-conventional notations and keyboard tablatures.
    In: . (Hg.): . 1999.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard
    Tonality as implication-realization.
    In: P. Vos and M. Leman (Hg.): Proceedings of the Expert Meeting in Tonality Induction. Nijmegen. Nijmegen Institute for Cognition and Informatics. 1999. 121 - 141.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard
    Towards a perceptual theory of bebop harmony.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1999.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard
    Applying music psychology to music education: Can perceptual theory inform undergraduate harmony?
    In: M. S. Barrett, G. E. McPherson, & R. Smith (Eds.), (Hg.): Proceedings of the International Music Education Research Symposium (Launceston, Australia, 1999). Launceston. Uniprint. 1999.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Evans, W.S.; Parncutt, Richard
    Ontogenesis of auditory perception and memory at 20 weeks' gestation.
    In: xxx (Hg.): Abstract Booka and Program. 1998.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard
    Recording Piano Fingering in Live Performance.
    In: B. Enders & N. Knolle (Hg.): KlangArt-Kongress. Osnabrück. Universitätsverlag Rasch. 1998. 263 - 268.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard
    Pränatale Erfahrung und die Ursprünge der Musik.
    In: . (Hg.): . 1997.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard
    A model of the perceptual root(s) of a chord accounting for voicing and prevailing tonality.
    In: . (Hg.): . 1997.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Sloboda, J. A.; Lehmann, A. C.; Parncutt, Richard
    Perceiving intended emotion in concert-standard performances of Chopin's Prelude No. 4 in E minor.
    In: A. Gabrielsson (Hg.): Proceedings of the European Society of Cognitive Sciences of Music (Uppsala, Sweden, 1997). Uppsala. Department of Psychology. 1997. 629 - 634.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard; Sloboda, John; Clarke, E. F.
    Interdependence of right and left hands in sight-read, written, and rehearsed fingerings of piano music in parallel octaves.
    In: A. Gabrielsson (Hg.): Proceedings of the European Society of Cognitive Sciences of Music (Uppsala, Sweden, 1997). Uppsala. Department of Psychology. 1997. 702 - 705.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard; Sloboda, J. A.; Clarke, E.F.; Raekallio, M.
    An ergonomic model of piano fingering for melodic fragments.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1997.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard
    Modeling piano performance: Physics and cognition of a virtual pianist.
    In: T. Rikakis (Hg.): Proceedings of the International Computer Music Conference (Thessaloníki, Greece, 1997). San Francisco. International Computer Music Association. 1997. 15 - 18.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard
    Systematic evaluation of the psychological effectiveness of non-conventional music notations.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1997.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard; Bregman, A.
    Tone profiles following chort chord progressions: Cumulative pitch salience or best-fitting key profile?
    In: B. Pennycook & E. Costa-Giomi (Hg.): Proceedings of the International Conference on Music Perception & Cognition,. 1996. 383 - 386.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard
    From chord profiles to key profiles: Top-down or bottom-up?
    In: M. Roczniak (Hg.): Proceedings of the Open Seminar on Acoustics. Ustron. 1996. 559 - 564.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard
    A perceptual model of the root(s) of a chord that accounts for voicing, prevailing tonality, and local voice leading.
    In: M. Leman (Hg.): Proceedings of the Joint International Conference on Systematic Cognition and Musicology (Brugge, Belgium, 1996). 1996. 67 - 73.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Clarke, E.; Sloboda, J.A.; Parncutt, Richard
    Pianists on fingering: An interview study.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1996.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard
    Perception and notation of jazz harmony.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1996.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Sloboda, J. A.; Parncutt, Richard; Clarke, E. F.; Raekallio, M.
    Fingering consistency and rule-conformance among expert and novice pianists.
    In: In B. Pennycook & E. Costa-Giomi (Hg.): Proceedings of the International Conference on Music Perception and Cognition (Montréal, Québec, 1996). 1996. 13 - 17.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
  • Parncutt, Richard
    Tonal implications of atonal music.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1996.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard
    Perceptual underpinnings of analytic techniques: From Rameau to Terhardt, Riemann to Krumhansl, Schenker to Bregman.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1996.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard; Sloboda, J.A.
    Model of keyboard fingering for melodic fragments.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1995.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard
    Expressive timing near harmonic, contour, structural, and metrical accents in piano music.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1995.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • Parncutt, Richard
    Wahrnehmungstheorie und wahrnehmungsgerechte Notation von Akkorden im Jazz.
    In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1995.
    Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
  • ...
  • 4
  • 5
  • 6

Beginn des Seitenbereichs:
Zusatzinformationen:

Universität Graz
Universitätsplatz 3
8010 Graz
  • Anfahrt und Kontakt
  • Kommunikation und Öffentlichkeitsarbeit
  • Moodle
  • UNIGRAZonline
  • Impressum
  • Datenschutzerklärung
  • Cookie-Einstellungen
  • Barrierefreiheitserklärung
Wetterstation
Uni Graz

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche