-
Parncutt, Richard
Implications for mainstream musicology of recent research in music cognition.
In: D. Greer (Hg.): Musicology and sister disciplines: Proceedings of the 16th International Congress of the International Musicological Society (London, England, '97). New York. Oxford University Press. 2000. 538 - 541.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Systematic evaluation of the psychological effectiveness of non-conventional notations and keyboard tablatures.
In: . (Hg.): . 1999.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
-
Parncutt, Richard
Tonality as implication-realization.
In: P. Vos and M. Leman (Hg.): Proceedings of the Expert Meeting in Tonality Induction. Nijmegen. Nijmegen Institute for Cognition and Informatics. 1999. 121 - 141.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Towards a perceptual theory of bebop harmony.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1999.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
Applying music psychology to music education: Can perceptual theory inform undergraduate harmony?
In: M. S. Barrett, G. E. McPherson, & R. Smith (Eds.), (Hg.): Proceedings of the International Music Education Research Symposium (Launceston, Australia, 1999). Launceston. Uniprint. 1999.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Evans, W.S.; Parncutt, Richard
Ontogenesis of auditory perception and memory at 20 weeks' gestation.
In: xxx (Hg.): Abstract Booka and Program. 1998.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
Recording Piano Fingering in Live Performance.
In: B. Enders & N. Knolle (Hg.): KlangArt-Kongress. Osnabrück. Universitätsverlag Rasch. 1998. 263 - 268.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Pränatale Erfahrung und die Ursprünge der Musik.
In: . (Hg.): . 1997.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
-
Parncutt, Richard
A model of the perceptual root(s) of a chord accounting for voicing and prevailing tonality.
In: . (Hg.): . 1997.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Originalbeitrag/Fachbeitrag
-
Sloboda, J. A.; Lehmann, A. C.; Parncutt, Richard
Perceiving intended emotion in concert-standard performances of Chopin's Prelude No. 4 in E minor.
In: A. Gabrielsson (Hg.): Proceedings of the European Society of Cognitive Sciences of Music (Uppsala, Sweden, 1997). Uppsala. Department of Psychology. 1997. 629 - 634.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard; Sloboda, John; Clarke, E. F.
Interdependence of right and left hands in sight-read, written, and rehearsed fingerings of piano music in parallel octaves.
In: A. Gabrielsson (Hg.): Proceedings of the European Society of Cognitive Sciences of Music (Uppsala, Sweden, 1997). Uppsala. Department of Psychology. 1997. 702 - 705.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard; Sloboda, J. A.; Clarke, E.F.; Raekallio, M.
An ergonomic model of piano fingering for melodic fragments.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1997.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
Modeling piano performance: Physics and cognition of a virtual pianist.
In: T. Rikakis (Hg.): Proceedings of the International Computer Music Conference (Thessaloníki, Greece, 1997). San Francisco. International Computer Music Association. 1997. 15 - 18.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Systematic evaluation of the psychological effectiveness of non-conventional music notations.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1997.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard; Bregman, A.
Tone profiles following chort chord progressions: Cumulative pitch salience or best-fitting key profile?
In: B. Pennycook & E. Costa-Giomi (Hg.): Proceedings of the International Conference on Music Perception & Cognition,. 1996. 383 - 386.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
From chord profiles to key profiles: Top-down or bottom-up?
In: M. Roczniak (Hg.): Proceedings of the Open Seminar on Acoustics. Ustron. 1996. 559 - 564.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
A perceptual model of the root(s) of a chord that accounts for voicing, prevailing tonality, and local voice leading.
In: M. Leman (Hg.): Proceedings of the Joint International Conference on Systematic Cognition and Musicology (Brugge, Belgium, 1996). 1996. 67 - 73.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Clarke, E.; Sloboda, J.A.; Parncutt, Richard
Pianists on fingering: An interview study.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1996.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
Perception and notation of jazz harmony.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1996.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Sloboda, J. A.; Parncutt, Richard; Clarke, E. F.; Raekallio, M.
Fingering consistency and rule-conformance among expert and novice pianists.
In: In B. Pennycook & E. Costa-Giomi (Hg.): Proceedings of the International Conference on Music Perception and Cognition (Montréal, Québec, 1996). 1996. 13 - 17.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Full Paper)
-
Parncutt, Richard
Tonal implications of atonal music.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1996.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
Perceptual underpinnings of analytic techniques: From Rameau to Terhardt, Riemann to Krumhansl, Schenker to Bregman.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1996.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard; Sloboda, J.A.
Model of keyboard fingering for melodic fragments.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1995.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
Expressive timing near harmonic, contour, structural, and metrical accents in piano music.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1995.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
-
Parncutt, Richard
Wahrnehmungstheorie und wahrnehmungsgerechte Notation von Akkorden im Jazz.
In: xxx (Hg.): Abstract Book and Program. 1995.
Forschung: Beitrag in Sammelwerk/Buch > Konferenzbeitrag (Abstract)
Beginn des Seitenbereichs:
Zusatzinformationen:
Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche
Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche