Beginn des Seitenbereichs:
Seitenbereiche:

  • Zum Inhalt (Zugriffstaste 1)
  • Zur Positionsanzeige (Zugriffstaste 2)
  • Zur Hauptnavigation (Zugriffstaste 3)
  • Zur Unternavigation (Zugriffstaste 4)
  • Zu den Zusatzinformationen (Zugriffstaste 5)
  • Zu den Seiteneinstellungen (Benutzer/Sprache) (Zugriffstaste 8)
  • Zur Suche (Zugriffstaste 9)

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Seiteneinstellungen:

Deutsch de
Suche
Anmelden

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Suche:

Suche nach Details rund um die Uni Graz
Schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche


Suchen

Beginn des Seitenbereichs:
Hauptnavigation:

Seitennavigation:

  • Studium
  • Lehren

    Lehren
    • Lehrende
    • Services
    • Kooperationen
  • Forschen

    Forschen
    • Forschung
    • Organisation
    • Kooperation
  • Mitarbeiten

    Mitarbeiten
    • MitarbeiterInnen
    • Services
    • Interessierte
  • Die Universität

    Die Universität
    • Die Universität Graz
    • Interdisziplinäres
    • Interessierte
Menüband schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Sie befinden sich hier:

Persönliche Homepage Parncutt, Richard, Univ.-Prof.i.R. Dr.phil. Zeitschriftenartikel
  • Übersicht
  • Zeitschriftenartikel
  • Bücher
  • Beiträge in Sammelwerken
  • Andere Publikationen
  • Multi-hub conference format

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Unternavigation:

  • Übersicht
  • Zeitschriftenartikel
  • Bücher
  • Beiträge in Sammelwerken
  • Andere Publikationen
  • Multi-hub conference format

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Zeitschriftenartikel

  • Parncutt, Richard
    The origin of the dominant: Schoenberg's ‘strong progression’ and the realisation of implied virtual pitches.
    In: Music Analysis. 43,2. 2024. 247-301. doi:10.1111/musa.12233
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Pearce, Joshua; Parncutt, Richard
    Quantifying greenhouse gas emissions in human deaths to guide energy policy.
    In: Energies. 16,16. 2023. 6074. doi:10.3390/en16166074
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard; Engel, Isabelle; Radovanovic, Lazar
    Consonance and dissonance of simultaneous trichords in Western music: A listening experiment to test models of harmonicity and roughness.
    In: Psihologijske teme. 2,1. 2023. 13-34.
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Schneider, P., Engelmann, D., Groß, C., Bernhofs, V., Hofmann, E., Christiner, M., Benner, J., Bücher, S., Ludwig, A., Serrallach, B., Zeidler, B., Turker, S., Parncutt, R, Seither-Preisler, A.
    Neuroanatomical disposition, natural development and training-induced plasticity of the human auditory system from childhood to adulthood: a 12-year study in musicians and non-musicians.
    In: The Journal of Neuroscience. 43,37. 2023. 6430-6446. doi:10.1523/JNEUROSCI.0274-23.2023
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard; Radovanovic, Lazar
    The missing fundamentals of harmonic theory: Chord roots and their ambiguity in arrangements of jazz standards.
    In: Musicae Scientiae: the journal of the European Society for the Cognitive Sciences of Music. 27 ,2. 2023. 366–389. doi:10.1177/10298649211062934
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Schiavio, Andrea; Moran, Nikki; van der Schyff, Dylan; Biasutti, Michele; Parncutt, Richard
    Processes and experiences of creative cognition in seven Western classical composers. .
    In: Musicae Scientiae: the journal of the European Society for the Cognitive Sciences of Music. 26,2. 2022. 303-325. doi:10.1177/1029864920943931
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard; Reisinger, Daniel
    Octave-generalized analysis of chord progressions: Diatonic/fifth relations, missing fundamentals, completion tones.
    In: Journal of New Music Research. 50,1. 2021. 52-73. doi:10.1080/09298215.2020.1840596
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard
    Uni Graz and the university rankings: Reform proposals and long-term strategies. .
    In: Zeitschrift für Hochschulrecht, Hochschulmanagement und Hochschulpolitik: zfhr. 2/2021. 2021. 186-232.
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard; Seither-Preisler, Annemarie
    Live streaming at international academic conferences: Doing rather than talking.
    In: Elementa: Science of the Anthropocene. 9,1. 2021. 00435. doi:10.1525.elementa.2021.00435
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Kommentar
  • Parncutt, Richard; Lindborg, PerMagnus; Meyer-Kahlen, Nils; Timmers, Renee
    The multi-hub academic conference: Global, inclusive, culturally diverse, creative, sustainable. .
    In: Frontiers in research metrics and analytics. 53. 2021. -. doi:10.3389/frma.2021.699782
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Dukic, Helena; Parncutt, Richard; Bunt, Leslie;
    Narrative archetypes in the imagery of clients in Guided Imagery and music therapy sessions. Psychology of Music, 49(2), 287-303.
    In: Psychology of Music. 49,2. 2021. 287-303. doi:10.1177/0305735619854122
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard; Radovanovic, Lazar
    The missing fundamentals of harmonic theory: Chord roots and their ambiguity in arrangements of jazz standards.
    In: Musicae Scientiae: the journal of the European Society for the Cognitive Sciences of Music. -. 2021. -. doi:10.1177/10298649211062934
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Schiavio, A., Biasutti, M., van der Schyff, D. & Parncutt, R.
    A matter of presence. A qualitative study on teaching individual and collective music classes.
    In: Musicae Scientiae: the journal of the European Society for the Cognitive Sciences of Music. 24,3. 2020. 356–376. doi:10.1177/1029864918808833
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Schiavio, A., Stupacher, J., Parncutt, R. & Timmers, R.
    Learning music from each other. Synchronization, turn-taking, or imitation? .
    In: Music Perception. 37,5. 2020. 403-422. doi:10.1525/mp.2020.37.5.403
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard
    Grounding the ICMC (International Computer Music Conference)(letter).
    In: Computer Music Journal. 43,4. 2020. 1-4.
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Kurzbeitrag
  • Schiavio, A., Moran, N., van der Schyff, D., Biasutti, M., & Parncutt, R.
    Processes and experiences of creative cognition in seven Western classical composers.
    In: Musicae Scientiae: the journal of the European Society for the Cognitive Sciences of Music. online first. 2020. na. doi:10.1177/1029864920943931
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard
    Innovative wissenschaftliche Konferenzkultur: Weniger Emissionen, mehr Inklusion, bessere Dokumentation.
    In: Weiterbildung: Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends. 2020,5. 2020. 34-37.
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Kommentar
  • Parncutt, R., Sattmann, S., Gaich, A., Seither-Preisler, A.
    Tone profiles of isolated musical chords: Psychoacoustic versus cognitive models.
    In: Music Perception. 36,4. 2019. 406–430. doi:10.1525/mp.2019.36.4.406
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, R, Seither-Preisler, A.
    Live streaming at international academic conferences: Ethical considerations. .
    In: Elementa: Science of the Anthropocene. 7. 2019. 55. doi:10.1525/elementa.393
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard; Timmers, Renee
    Forward to special issue on ESCOM 25th anniversary conference.
    In: Musicae Scientiae: the journal of the European Society for the Cognitive Sciences of Music. 23,3. 2019. 279-280. doi:10.1177/1029864919851373
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Einleitung/Vorwort/Nachwort
  • Parncutt, Richard
    Mother schema, obstetric dilemma, and the origin of behavioral modernity.
    In: Behavioral Sciences. 9,12. 2019. 142. doi:10.3390/bs9120142
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard
    The human cost of anthropogenic global warming: Semi-quantitative prediction and the 1000-tonne rule.
    In: Frontiers in Psychology. 10. 2019. 2323. doi:10.3389/fpsyg.2019.02323
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard
    Pitch-class prevalence in plainchant, scale-degree consonance, and the origin of the rising leading tone.
    In: Journal of New Music Research. 48,5. 2019. 434-448. doi:10.1080/09298215.2019.1642360
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Parncutt, Richard; Meyer-Kahlen, Nils; Sattmann, Sabrina
    Live-streaming at international academic conferences: Technical and organizational options for single- and multiple-location formats. .
    In: Elementa: Science of the Anthropocene. 7. 2019. 51. doi:10.1525/elementa.392
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • Dukic, Helena; Parncutt, Richard; Bunt, Leslie
    Narrative archetypes in the imagery of clients in Guided Imagery and music therapy sessions.
    In: Psychology of Music. xx. 2019. xx. doi:10.1177/0305735619854122
    Forschung: Beitrag in Zeitschrift > Originalbeitrag/Fachbeitrag
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...

Beginn des Seitenbereichs:
Zusatzinformationen:

Universität Graz
Universitätsplatz 3
8010 Graz
  • Anfahrt und Kontakt
  • Kommunikation und Öffentlichkeitsarbeit
  • Moodle
  • UNIGRAZonline
  • Impressum
  • Datenschutzerklärung
  • Cookie-Einstellungen
  • Barrierefreiheitserklärung
Wetterstation
Uni Graz

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche